vrijdag 11 juni 2010

Super de Boer blijft verrassen

De droom van elke marketeer! Je hebt al jaren een campagne lopen en ineens pikt de hele wereld je boodschap op. Dit is het geval met het WK voetbal 2010 met een toeter als symbool en de hele wereld als publiek.

Eindelijk werd voor mij de gedachte duidelijk achter de Super Toeter weken van Super de Boer. Als bedrijf droom je natuurlijk van een marketeer met zo’n vooruitziende blik. Je zit dan misschien eerst een paar jaar met een campagne waar niemand iets van begrijpt maar waar iedereen wel leuk aan meedoet, “want het zal wel iets betekenen die toeterweken”, maar als het dan allemaal op z’n plek valt... dan kun je meteen inhaken en ga je natuurlijk helemaal los! Tenminste, dat zou je denken…

Bij Super de Boer dachten ze daar anders over. Als bedrijf wil je natuurlijk voorop blijven lopen en inspelen op een evenement waar nog niemand iets vanaf weet. Zo kun je – terwijl allerlei andere bedrijven profiteren van jouw zorgvuldig opgebouwde campagne – de spanning bij je doelgroep alvast gaan opbouwen voor dat ene grootse evenement waarvan niemand nog weet dát het er gaat komen. Uiteraard moet het de vorige campagne overtreffen, dus je beperkt je in de nieuwe campagne niet tot één bekend evenement, maar je gaat de uitdaging aan en zet in op een combinatie van evenementen.

Ik hoop niet dat ik de nieuwe actie van Super de Boer om zeep help als ik mij bij de Super Fietsenspringers in 2014 een combinatie van de Start van de Tour de France en Jumping Amsterdam voorstel… Of zou het toch een vervolg op de toeterende vrachtwagen zijn waarbij oude vrouwtjes van schrik van de fiets springen? Nog 4 jaar en we zullen het weten…

Marketing is zo'n leuk vak...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten