vrijdag 4 september 2009
Sneller met de trein?
Ik zit misschien iets te veel op de Nederlandse autosnelwegen, maar het blijft ook een mooie bron van inspiratie... zeker als je er met een marketingbril naar kijkt. Met de borden langs de weg wil men mij duidelijk van iets overtuigen, alleen of dat slaagt, dat is nog maar de vraag.
MT berichtte deze maand al dat managers de auto niet uit te branden zijn, maar het bord wat ik gisteren zag zal waarschijnlijk ok niet veel bijdragen aan een oplossing.
Ik ga er van uit dat dit bord bedoeld is om mensen de auto uit /de trein in te krijgen. Ik waardeer de eerlijkheid van de getallen, maar vrees dat het effect ervan zal neerkomen op het omgekeerde...
Als ik kan kiezen tussen een autorit van 73 minuten of een rit van 80 minuten in een propvolle trein (want: spits), nou, dan weet ik het eigenlijk al. Maar als ik dan na die treinreis ook nog eens een bus zou moeten pakken om op de plaats van bestemming te komen, nou, dan weet ik het helemaal... ik blijf lekker zitten waar ik al zat. In de auto dus.
Toch jammer van al die moeite.
Marketing is zo'n leuk vak...
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten